Marknadsundersökning

Min syster är i mamma-amningsklädes-branchen. Jag vet att jag har en del småbarsnmorsor bland mina läsare och en eller annan småbarnsmorsa- to- be. Jag tänkte därför utnyttja er alla två och en halv läsare till att göra en högst ovetenskaplig marknadsundersökning. Min syster har varit på babymässa och fått se en massa nytt babyjox. Hon frågade mig om denna, Belly Bandit, vore nåt jag skulle använda.  Eftersom min mage ser ut som Bagare Bengtsons Bulldeg och jag dessutom aldrig tackar nej till ett shoppingopportunity så svarade jag förstås ja. Trots att den är dyr så skulle jag nästan göra vad som helst för att få en platt mage. Ja utom gå till gymet då (hallå, tror ni jag är Wayne Gretzky eller?). Dessutom ska den ju vara bra för precis allting annat också, hållning, ryggvärk, strechmarks och nageltrång. Eftersom min syster av någon anledning betvivlar mitt omdöme så bad hon mig fråga någon annan. Så jag frågar er: skulle ni rulla in er i det här strykbrädesöverdraget för att få en platt mage? För ett nätt pris nånstans mellan 60 – 80 euro?Belly Bandit(Ja ja, jag har ju förstått att man ska ha den direkt efter förlossningen och inte rulla in sig i denna mini-yogamatta sisådär 16 månader post partum…Men vadå, min mage verkar ju inte fatta att det är dags att avveckla degen och utveckla tvättbräda. Nu ska jag äta pepparkakor.)

Det här inlägget postades i Vardagsludd. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Marknadsundersökning

  1. Marie skriver:

    Hej,

    Jag skulle inte rulla in mig i denna för att få en platt mage.. Jag tror man måste gå ”den hårda vägen” för att få en platt mage..Tyvärr! Min dotter brukar säga ”Mamma, du har en bullmage” och det är SANT. Jag får satsa på BEACH 2011 på Granis Gym… Carpe Diem!

  2. Heidi skriver:

    Hejssan, hoppas ni hade en skön semester.. och tack för att du langade mammakläder till mig😉 min mage är ju fortfarande i expansionsskedet så jag kanske ändrar mig men känns som om detta är en sak man kan klara sig utan, är lite förskräckt över mängden av grejs man tydligen behöver när man ska ha barn. Men som sagt kanske ändrar mig, för känns som den här magen kommer bli jätte-stor.

  3. rostenfranost skriver:

    Hej Heidi! Kul att du hittat hit! Gläd dig åt att magen åtminstone blir liiite minde efter att bäbisen kommit ut – även utan sån där grej att rulla in sig i. Egentligen behöver man ju inte så mycket grejs, det mesta är ju bara till för att tillfredsställa det där eviga shoppingbehovet.. När är det dägs för bäbisen att komma?

Kommentera

