Liten kvällsångest

Ungarna skulle iväg på dagisutflykt, gjorde mitt bästa för att vara en god mor. Packade två små ryggsäckar med äppelbitar, russin, kex, vattenflaska, äppeljos resp vällingtetra, servetter (vanliga och våt), sittunderlag, extra blöja, napp, klädde dem med stövlar och regntåliga kläder, vantar, mössa och sprang som en oljad blixt genom Kronohagen med bägge ungarna nedstoppade i vagnen för att hinna i tid till dagis, gladde mig åt att jag betalt utflyktspengen redan tidigare i veckan.

Hämtar två trötta barn på eftermiddagen. Sonen:

”Mamma, jag har frysit hela dagen. Och inte hittade jag mina kex heller.”

Och där kom den moderliga dödsangesten som ett brev på posten. Tröja! Hur kunde jag missa att sätta på honom en extra tröja!

Det här inlägget postades i Knoddsen. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Liten kvällsångest

  1. steffanie skriver:

    Har ni inte lärt F göra armhävningar när han fryser? Funkar alltid🙂

  2. rostenfranost skriver:

    Måste tipsa honom om det. Säga att alla brandmän alltid gör så.

  3. steffanie skriver:

    Så är det!😀

  4. Marie skriver:

    Känner igen mig väldigt bra.. Känner mig som en hönsmamma när jag kånkar på alla påsar till dagis och ändå lyckas man glömma något.. Dessutom så måste man ha dubbelt av allt verkar det som… och när man är två personer som hämtar och lämnar så blir det lite galet i bland..

  5. Sofia skriver:

    Stark igenkänning på det där. Hur är det möjligt att någonsin lyckas tänka på allt?

  6. rostenfranost skriver:

    Nej man är ju inte mer än människa, men det är luite jobbigt att inse ibland!

Kommentera

