Medalj tack

Idag bad jag ett gäng vägarbetare som stod på rökpaus att vänligen stänga av motorn på sin stora lastbil som stod parkerad utanför barnens dagis och spydde ut avgaser till ingen nytta. Observera att jag gjorde detta på taskig finska, iklädd fjompig liten scarf. På finska alltså. Jag köper knappt mölk på finska! Jag kände mig som skolans plugghäst som ber det skolkande coola gänget vänligen ställa sig i rökrutan att röka, vilket knappast var så långt från verkligheten. Men jag tror faktiskt lastbilsmotorn stängdes av och jag gick vidare till jobbet med bankande hjärta, in i helskotta stolt över mg själv.

Det här inlägget postades i Finska pinnar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Medalj tack

  1. v skriver:

    bra gjort lindalainen!!!!🙂

  2. Marie skriver:

    Bra gjort Linda! Jag har också gjort något liknande på finska vill jag minnas. Det kändes så dj.. bra! /Marie

  3. Lotta skriver:

    Underbart! Det ska vara du till det!

Kommentera

