Alla är vi olika

Lillkorvan ramlade ur sängen mitt i natten. Jag lyfte upp henne och hon snarkade vidare. Hur kan man falla ner från en höjd som är halva ens kroppslängd utan att vakna? Kanske tycker man det är en helt normal företeelse när man är två? Tvååringarns uppfattningar om vad som är normalt skiljer sig ju nämligen väsentligen från normala människors. Att tex slicka på undersidan av sin  storebrorsas sko tycker de flesta människor är rätt ornormalt.  Men en tvååring kan tycka att det är en riktigt bra idé.

Det här inlägget postades i Knoddsen. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Alla är vi olika

  1. steffanie skriver:

    Vad är det dom säger? Man måste testa allting minst en gång!😉

  2. rostenfranost skriver:

    Ja det är väl så. Gör hon om det blir jag kanske lite orolig.

  3. Jeanette skriver:

    Kan säga att det är ganska normalt för en 7-åring också…att falla ur sängen utan att vakna. Om jag vet att han druckit mycket så tar jag upp honom så att han kan kissa innan jag själv lägger mig. Han går själv in på toaletten (ledd av mig), kissar, torkar sig, går tillbaka och lägger sig i sängen och det utan att vakna!

Kommentera

