15 för många

I akut brist på kläder städade min t-shirtkorg igår. Den var alldeles knökafull med diverse skrynkliga, oidentifierbara plagg. Jag antog att de kläder som inte ligger i den lika knökafulla strykkorgen skulle finnas där. När jag sorterat dem i olika kategorier visar det sig att där fanns 2 modell sommartoppar, 3 modell okej kortärmade t-shirts man kan ha under en kavaj (och DÄR kom tantvarningen), 1 långärmad t-shirt , 2 festligare toppar och 17 linnen. Sjutton.  Inte konstigt att jag inte har något att sätta på mig så här i november.

Note to self: köp inte flera linnen.

Det här inlägget postades i Vardagsludd. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 15 för många

  1. Marie skriver:

    Min specialitet den där tantvarningen… Orkar inte stryka skjortor varje dag!

Kommentera

