Förr i tiden

Vad gjorde man innan internet? Allvarligt. Slog man liksom upp ”locka håret med plattång” i Bra Böckers gröna lexikon då, eller vad fasiken gjorde man för att hitta svaret på dylika frågeställningar?

Detta inlägg borde ju vara skrivet av en 15-åring modebloggerska som tror att det är en urban myt att telefonen hade krullsladd och satt fast i väggen för 20 år sedan. Jag är ju 30++ och har inte bara använt Bra Böcker lexikon – jag ÄGER en nästan komplett uppsättning detsamma. Jag borde således veta en hel del om informationssökning a la 80-tal, men ändå, its a mystery. Vad gjorde man, liksom?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Förr i tiden

  1. Jeanette skriver:

    Haha..ja du…vad gjorde man? Det var en bra fråga. Det var väl lite ”trial and error” samt fråga kompisar? Och jag är ju 40+ och äger inte en komplett samling lexikon. Själv funderade jag på häromdagen hur man klarade sig utan mobiltelefon?🙂

  2. Ullis skriver:

    Hihi, brukar också funder på ”hur gjorde man förr” . Tänk när man hade bankbok (på posten), telefon med ca 1m sladd och en stol bredvid, – kom hem klockan fem, då är det mat., LP-samlingar osv. Snacka om att även vi som inte är 85 ++ har varit med om stora förändringar.

  3. Marie skriver:

    Man tittade på TV tex Bullen, lusläste Kamratposten, Starlet, böcker och andra tidningar.. Googlade för några veckor och kollade om man skulle servera punchen varm eller kall till ärtsoppan….

  4. rostenfranost skriver:

    Ja jag brukar skryta med att jag faktiskt haft CHECKHÄFTE!! Det är retro!

    Och på tal om informationssökning så minns jag när jag var typ 12, så frågade jag min storasyster om vad man skulle göra år trasiga nagelband. Tänkte att hon som var 18 och hade varit i USA och allt säkert visste. Men det gjorde hon inte.

Kommentera

