Årtån mitt barn, årtån

Så var det klart. Hörde med ett halvt öra när sonen satt och räknade något : ”femton, sexton, sjutton, aderton, nitton..”.

ADERTON!! Min femåring säger ADERTON!! Då har vi alltsåvi officiellt vår första riktiga finlandssvensk här hemma. Kan man ansöka om något slags certifikat från Folktinget?

Själv ska jag sätta mig på min kammare ikväll och fundera på om jag ska skratta eller gråta.

Det här inlägget postades i Knoddsen, Svenska i öst och väst. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Årtån mitt barn, årtån

  1. Marie skriver:

    Ska be min dotter räkna till 20 i kväll men jag tror faktiskt inte att hon säger ”aderton”…. Men i skolan säger man nog ”arton”…

  2. steffanie skriver:

    Hur är det med djungeln då?😉

Kommentera

