Premiär

Jag har haft en målbild under babyåren, något jag sett fram emot. Något som skulle bekräfta att nu är de tyngsta babyåren över, nu börjar guldåldern med barn som är så stora att man kan umgås på riktigt och inte bara leka du-splattar-gröt-över-köksgolvet-och-jag-torkar-upp- det.

Det första biobesöket, det är det jag längtat efter. Det vill säga, det första biobesöket där hela familjen var med, så där Disney-aktigt. Det har jag sett som en slags konfirmation, en bekräftelse på att en era är slut och en annan börjar. Storebror har redan sett ganska mycket film, men i lördags var det dags. Lillasyster är snart tre och ett halvt år och trots det stora antal myror hon vanligtvis har i brallorna beslöts det att nu var tiden mogen. Vi skulle på bio! Nalle Phu, på svenska, på biografen ett par kvarter bort.

Och det gick alldeles utmärkt! Där satt hon, så där storögd och faschinerad som man lämpligtvis bör vara vid sitt första biobesök, utan förmåga att kunna skratta eller kommentera som de mer biovana barnen gör. Hon satt helt stilla i en timme, slickandes på sin klubba. Efter filmen frågade hon gång på gång vad som hade hänt i filmen, och vi diskuterade gång på gång vad som hade hänt med Iors svans och vem Backsen var och att Phu var sugen på honung. Ett biobesök att minnas.

Det här inlägget postades i Knoddsen. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Premiär

  1. A skriver:

    Coolt…biobesöket är just exakt det för mig också!!! Men, jag har en bit kvar dit…och väntar med iver!🙂

Kommentera

