Gåta

Vet ni vad som inte går att uppbåda i centrala Helsingfors mitt på dagen? (scrolla ner för svar)

 

 

 

 

 

 

 

Svar: En varmkorv. Hur är det möjligt?

Det här inlägget postades i Finska pinnar. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Gåta

  1. A skriver:

    Är det sant!?
    Inte mitt på dagen…
    …på kvällen??

  2. Tååny skriver:

    Sibylla finns i mysiga asematunneli. Varför saknar du varmkorv förresten!?

    • rostenfranost skriver:

      Aaaahh, asemmatunneli. Då får man gå dit o mysa när man är sugen på en korv! Iland vill man ha nåt snabbt som man kan gå & äta = körv. Sån har jag blivit.

  3. Monica skriver:

    I know! Varmkorv får man bara mitt i natten och endast på helgerna typ…Här tror man att det endast är fyllon på väg hem från krogen som kan bli spontansugen på en hotdog… :/
    Vissa saker är helt enkelt bara bättre på andra sidan (sägen den sverigesuktande Monica som blivit trött på hemstaden Helsingfors och skulle göra vad som helst för att få flytta till Stockholm…)

    Gillar din blogg förresten! Du skriver så roligt!🙂
    Jag vet inte om du minns mig men vi träffades hos A-K på fest för läääänge sen och hittade din blogg efter det.

    Ha det bra!

  4. A skriver:

    Jag förstod på min finska kollega att idag är en speciell dag…så jag ville förstås titta in och säga…eeh…grattis!

    • rostenfranost skriver:

      Eeeeh.. tack!😉 Det finska firandet går ut på att se på tv. Funkar bra för mig, ett till argument för medborgarskapet!

Kommentera

