Fallera

Förmanade lillasyster:

– Försiktig så att du inte ramlar! , när hon satt på bordet och dinglade med benen.

– På dagis säger de falla, kommenterar storebror.

Vilket språköra han har mitt älskade mutistiska barn, visst är det så att finlandssvenskar talar om att falla när Sverigesvenskar säger ramla. Det hade jag knappt märkt. Och trilla – det tror jag aldrig ens jag hör i Finland, kan det stämma?

Detta inlägg publicerades i Svenska i öst och väst. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fallera

  1. rostenfranost skriver:

    Frida, din moster är född under samma tid då dinosaurierna vandrade på jorden – vad betyder egentligen den där figuren med trean??

  2. jet skriver:

    Det är två hjärtan. Lärde jag mig av Sandra för några år sedan (i fyllan och villan lärde jag Fuglesang vad han kunde sms:a till sin fru; du var inte med den gången =()

  3. rostenfranost skriver:

    Men Jenny du är ju ett geni! Du får berätta mer om det där tillfället då du lärde ut dina färdigheter…

Lämna en kommentar